Centrum handlowe Beaugrenelle w Paryżu akceptuje płatności kryptowalutami za karty podarunkowe

Centrum handlowe Beaugrenelle w Paryżu akceptuje płatności kryptowalutami za karty podarunkowe

Współpracę z platformą Lyzi ogłoszono oficjalnie 8 czerwca, co wywołało niemałe zamieszanie w mediach. O kryptowalutach w Beaugrenelle powstało ponad 150 materiałów w ciągu 24 godzin. O co tyle szumu? Dowiedz się więcej z artykułu!

Centrum handlowe w XV dzielnicy Paryża automatycznie kojarzy się z prestiżem. Wpływa na to m.in. lokalizacja (praktycznie nad Sekwaną, blisko wysepki ze Statuą Wolności i ok. 10 minut spaceru od Pól Marsowych i Wieży Eiffla), oryginalny styl architektoniczny oraz same sklepy. Niektóre luksusowe marki – np. Baccarat i Guerlain z branży perfum – pojawiły się tutaj, mimo że zwykle stawiają na własne butiki i trzymają się z dala od „masowych” galerii. Kryptowalutami można zapłacić za karty podarunkowe, choć ostatecznie na konto Beaugrenelle wpłynie euro. Dodatkowo Lyzi prowadziło szeroko zakrojoną kampanię informacyjno-reklamową swoich usług.

Współpraca Beaugrenelle z Lyzi to 21 nowych środków płatniczych dla klientów

Lyzi to francuska platforma do handlu kryptowalutami, która oferuje swoim klientom szereg korzyści. Nie tylko daje możliwość obrotu wirtualnymi środkami, ale też programy lojalnościowe, płatności i cashback przy takich transakcjach. Ma w swojej ofercie 21 różnych aktywów cyfrowych – pod względem różnorodności raczej nie może imponować. Wiele innych giełd ma ich po 150 i więcej, a wszystkie objęte są zaawansowanymi zabezpieczeniami. Na stronie https://cryps.pl/gielda/kraken/ znajdziesz szczegółową prezentację jednej z nich. W branży krypto Lyzi daleko jeszcze do omawianego tam Krakena, choć kolejne równie medialne akcje mogą szybko poprawić jej pozycję i przyspieszyć rozwój start-upu.

Od 8 czerwca konsumenci, którzy odwiedzą Beaugrenelle, dzięki swojemu wirtualnemu portfelowi na Lyzi mogą nabyć karty podarunkowe akceptowane „we wszystkich sklepach i restauracjach w budynkach Magnetic i Panoramic przy ulicy Linois”. Dlaczego cytat z komunikatu prasowego jest tak ważny? Do centrum handlowego należy także budynek City – wygląda zatem na to, że w całej akcji jest „mały” haczyk. Giełda odpowiada za bezpieczny transfer środków z krypto-portfeli klientów na €, które trafiają na konto Beaugrenelle. Wartość kart podarunkowych również podawana jest w walucie FIAT, czyli prawnym środku płatniczym we Francji.

Zobacz także  Zegarki damskie, które kochają Paryżanki

W Paryżu nie brakuje firm, które przyjmują kryptowaluty w zamian za podstawowe towary i usługi

Niektórzy wchodzą w nowoczesne finanse zdecydowanie dalej, niż prestiżowe centrum handlowe. O pilotażowych programach krypto-płatności wspominały m.in. Starbucks czy Gucci. Sieć kawiarni poinformowała, że będzie dawać taką możliwość nie tylko w USA, ale konkretnych terminów na razie brak. Z kolei gigant modowy w maju wyposażył 5 swoich sklepów w Stanach Zjednoczonych w odpowiednią technologię – w kolejnych etapach kryptowaluty „wejdą” do całej Ameryki Północnej, a potem również do europejskich butików.

Nie brakuje marek, które już teraz powszechnie akceptują płatności w kryptowalutach. Począwszy od odzieżowej sieci Off-White (zaczęło się od sklepów w Paryżu, Londynie i Mediolanie), przez szwajcarskiego ubezpieczyciela Axa, aż po gigantów sektora IT na czele z Microsoftem. Zapłata w kryptowalucie nie oznacza, że korporacje relokują swoje zasoby – zwykle od razu po transakcji wymieniają cyfrowe środki na waluty FIAT, by uniknąć strat na dużych wahaniach kursów. Problem stanowi również duża liczba kryptowalut. Do faktycznej decentralizacji płatności i finansów jeszcze zatem bardzo daleko, ale pewne podstawy systemowych zmian już są.

Chcesz płacić kryptowalutami w sklepach? Zamień stolicę Francji na Słowenię!

Taki wniosek przyniosły badania firmy Fast Private Jet, która sprawdzała poszczególne kraje pod kątem możliwości wymiany cyfrowych aktywów na dobra materialne i usługi. Łącznie kryptowaluty mają tu akceptować 133 firmy, w tym 72 sklepy i 33 obiekty sportowe. Drugie miejsce w tym rankingu zajęły Czechy. Kto wie, może niedługo również za bagietki w Paryżu również będzie się dało zapłacić wirtualnymi środkami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *